juni.. nanting.. ?


Ja nu sitter jag och Asa har och ska forsoka sammanfatta lite om den tiden som gatt sen vi akte fran Brisbane och inte har skrivit mer..

Direkt fran brisbane var forsta stoppet Beerwah - dar vi gick pa Australia zoo. men vi sag inte steve orvin men hans fru och dotter. lite kul. det var massor av shower dar fast lite trakigt att det var mulet och hangde regn i luften :( men vi hade det kul och bra anda.

I Beerwah var vi tva natter och sen bar det ivag till Gladstone dar vi gick i stan och var pa stranden. var fortfarande inte super bra vader men ganska varmt i alla fall..

Capricorn Caves var stoppet nu och dar gick vi en guidad tur i grottorna.. samma som forra gangen vi var har men i ar var den mycket battre och hon som guida beratta om en avntyrs tur man kunde gora oxa om man ville sa pappa kolla upp det och man var tvungen att vara over 16 men dom hade en familje tur och som var lite lattare. de boka en san tur och dagen efter var vi uppe vid grottorna kl kvart i nio och fick en varsin hjalm och lampa for att sen krypa omkring bland allt fladdermus bajs och klamma oss igenom de tranga utrymena hon tog in oss i..
det var lite laskigt ibland men man vagade mycket mer an vad jag trodde att vi skulle.. 

Makay var stoppet efter vagen dar vi bara sov en natt bade pa grund av en dalig kamping och det fanns inget speciellt att gora dar.. sa vi sov och akte direkt pa morgonen.. 

Vi stannade inte forens vi kom fram till Harvey Bay dar vi hitta samma fina kamping som forra gangen oxa och som ligger som ute pa kanten av staden.. Har sola vi och tog det lungt efter an massa akande ett tag. var pa stranden en hel dag da killarna brande sig och jag och Asa byggde sand slott :) 
Vi var oxa tvuna att tvatta massa efter regn nu ett tag.. tittade pa solnedgangen och Danile fyllde ar i Sondags sa da var vi och at pa restaurang och forberede for att aka vidare dagen efter.. ungarna bada massa i poolen.. 

Townsville- Har fick jag valja kamping vi skulle bo pa for jag far agera som kartlasare och dom hade inte valt nagon kamping an.. jag tog en big4 kamping som sag bra ut och det visade sig att aven den har var en vi bott pa tidigare.. vi har egen toa och dusch till varje bil och det ar skont efter att ha gatt pa alla kamping toaletter och duschar nu ganska lange.. 
Igar var vi och tittade pa ett jatte stort akvarium med undervattens rev. sag nar de mata fikarna och gick en svang genom stan.. 

Idag har vi varit inne i stan igen och badat i den stora poolen och det var langt att ga sa bara det tog ett bra tag.. 
vid lunch hitta vi inget bra matstalle sa det fick bli Mc donalds.. (inge vidare men funkar) da prat ja en snabbis med erik oxa.. :) :) 
Gick tillbaka och lamna grejerna och sen till som cosmonova och titta pa en film om bergodalbanor och sant.. kul men jag madde inge vidare bra efterat.. :/ 

imorgon blir det nog att aka vidare fast jag vet inte riktigt hur langt vi ska aka det ar 30 mil kvar till cairns men vi har ju inte direkt brottom.. fast alla vill ju komma ditt alla langtar efter att var sista reskamrat ska gora oss sallskap alla saknar erik och dom tjatar pa mig varje dag..

jag sakna honom jatte mycket och har inte forstatt forens nu hur mycket han betyder och hur mycket alla i min familj tycker om honom...! <3

Mia och Sammie ni ar de anda som brukar farsta hur jobbigt det ar med dessa akliga munsar man far..hatar dem! men alskar er ;)

jag ska halsa sa jatte mycket fran alla till alla! 
hoppas ni har det bra.. 

sten


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback